sâmbătă, 13 decembrie 2014

Tara mea de dincolo de tara




Tara mea de dincolo de tara

Tara mea de dincolo de tara
cu privirea umeda de jind,
te-am purtat in mine pribegind
ca pe-o flacara ce arde pe-o comoara.

Inca din pruncia mea de aur
m-am simtit cu tine cununat,
dar te-a vrut a ei si te-a furat
nesatula pofta de balaur.

De-am strigat apoi ca esti a noastra
tanara, intreaga si pe veci,
m-au inchis intre peretii reci
si mi-au pus zabrele la fereastra.

Azvarlit in temnita dusmana
gem adanc, insangerat sub fier
si-atunci pun cate-un crampei de cer
din seninul tau - bandaj pe rana.

Foamea cand imi casca noi abise,
vine cate-un pui de cozonac
ce-a crescut ca mine, pe Bugeac
trupul sa mi-l sature prin vise.

Tara mea de dincolo de ape,
daca sovai in credinta mea
simt cum imi trimiti, vanjosi, sa-mi stea
toti stejarii din Orhei pe-aproape.

Cand imi dau tarcoale bezne grele,
lilieci cand se izbesc de grinzi,
numai tu prin noapte imi raspunzi
policandrul Nistrului cu stele.

Zgribulit in hainele vargate,
astazi vantul iernii il ascult.
Hora noastra a murit de mult,
frigul musca talpile-nghetate.

Dar pandesc la drum o primavara
sa o-ntindem iar din prag in prag
hora mare sub acelasi steag,
tara mea de dincolo de tara.


Andrei Ciurunga
(numele sau real a fost Robert Eisenbraun)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu