Ce si cine sunt ingerii? (in diverse traditii)
O altă scriere sfântă, de această dată a Islamului, Coranul, vorbeşte des despre îngeri. De altfel, întreaga învăţătura cuprinsă în el a fost revelată profetului Mahomed, după o lungă perioadă de asceză şi privegheri, chiar de către arhanghelul Gabriel. Întâia oară când acesta i s-a arătat, i-a vorbit despre Dumnezeu ca unic adăpost, plin de compasiune, care a creat totul şi menţine totul, care ştie totul, care ascultă şi împlineşte rugile celor care-şi întorc faţa cu credinţa către El:
"Coranul l-a trimis arhanghelul Gabriel de la Domnul Dumnezeul tău întru adevăr, ca să întărească pe cei care cred" (16.104)
"El (Dumnezeu) trimite îngerii cu duhul după porunca Sa asupra cui voieşte din servitorii săi, zicând: "Vestiţi că nu este Dumnezeu afară de Mine!"" (16. 34)
"Puterea nopţii este mai bună decât o mie de luni. Se coboară în ea îngerii după voia Domnului lor pentru toată porunca.
Ea este pace până la răsăritul zorilor." (XCVII)
Sau: "Şi îngerii se roagă pentru noi, ca să vă scoată la lumină." (LXX)
Referiri se fac, de asemeni, la îngerii păzitori pe care fiecare fiinţă îi primeşte la naştere:
"Fiecare are îngeri, care se schimbă înaintea sa şi înapoia sa şi care îl păzesc după porunca lui Dumnezeu.
Dumnezeu nu se schimbă faţa de un popor, până ce nu schimbă ei ceva întru sufletele lor." (13.12,13)
Ne este acum foarte clară ideea că atunci când omul evoluează pe calea sa spre desăvârşire, Dumnezeu se manifestă altfel faţă de el, iar îngerii păzitori se înmulţesc sau chiar sunt înlocuiţi cu alţii, mai potriviţi creşterii sale spirituale, îngeri mai înalţi, care-l îndruma şi mai profund în misterele Împărăţiei Cereşti.
"Dumnezeu este Domnul treptelor, pe care suie îngerii la El, într-o zi a cărei măsură este de 50000 de ani." (LXX)
Îngerii sunt cei care coboară printre noi spre a ne lumina sufletele, dar tot ei sunt cei care urcă la Dumnezeu ducând înştiinţare despre dorinţele adânci din inimile noastre. Ca şi noi, oamenii, şi fiinţele cereşti învaţă clipă de clipă, modelându-se spre o apropiere tot mai mare de lumină supremă:
"Pe El (Dumnezeu) îl preamăreşte cu lauda tunetul şi îngerii se închina în faţa Lui" (13.14)
Se mai vorbeşte în Coran de Îngerii naşterii, cei care priveghează aducerea pe lume a oricărei fiinţe, ţesându-i destinul; dar şi de Îngerii morţii, cei care întâmpină pe pragul lumii de dincolo fiecare suflet: "Către cei buni spun îngerii, când îi lasă să moară:" Pace vouă, intraţi în grădina [raiului] pentru faptele voastre!"" (16.34)
Se insistă în multe locuri în Coran asupra căderii unei părţi a îngerilor, în special a celui mai mare dintre ei. Acesta e prezentat drept cel care tentează, care aduce încercările în viaţa fiecăruia. E piatra unghiulară care îţi va spune încotro să o iei, după răspunsul pe care i l-ai dat: la dreapta, cu drepţii, sau la stânga, împreună cu cei asemenea lui: "Şi când ziserăm [spiritele de lumină a lui Dumnezeu] îngerilor: "Închinaţi-vă înaintea lui Adam!", se închinară ei, afară de diavol. El zise: "Să mă închin unei făpturi a pământului?! Ai văzut (Tu, Doamne) fiinţă pe care o cinsteşti mai mult decât pe mine?! De vei aştepta până în ziua învierii, vei vedea că o să stăpânesc urmaşii lui, afară de puţini."
Dumnezeu zise: "Ieşi! Şi cine te va urma din ei, iadul să-i fie răsplata – răsplată bogată! Vei tulbura pe cei cu care vorbeşti din ei, cu vocea ta şi vei întărâta cu războaie, cu lupte, vei sădi în ei patimă pentru averi şi dorinţe de putere, le vei face făgăduinţe.
Însă ce le făgăduieşti este deşertăciune. Este înşelăciune. Peste servii Mei n-ai putere şi le ajung îngerii Mei ca scut!"" (17.63- 67)
Îngerii sunt consideraţi fără păcat şi sunt arătaţi în Coran ca neavând trebuinţe trupeşti. Între ei sunt 4 arhangheli: Gjibrail (Gabriel), numit şi "duhul sfânt", cel care a revelat Coranul, în fragmente; Mihail, îngerul păzitor al evreilor; Israfal (Rafael), care va suna din trâmbiţă la judecata de apoi; şi Asrael sau îngerul morţii. Cel care păzeşte poarta raiului este îngerul Ridvan.
Să vedem acum ce ne spune tradiţia aramaică. Îngerii, în Kabala, nu sunt fiinţe având o esenţă specială şi imuabilă: totul trăieşte, se mişcă şi se transformă în Universul viu! Aplicând ierarhiilor cereşti frumoasa comparaţie prin care Zoharul încearcă să exprime natura Sefiroţilor (Cartea splendorilor, Zoharul, compară cele 10 sefire, baza a întregii manifestări, cu tot atâtea vase transparente de culori diferite prin care străluceşte sub 10 aspecte distincte focul central al Unităţii), am putea spune că ordinele îngereşti seamănă cu nişte învelişuri transparente şi divers colorate, în care vin să strălucească pe rând, cu o lumină din ce în ce mai splendidă şi mai pură, spiritele care, eliberate definitiv din învelişul formelor temporale, urcă supremele trepte ale scării lui Iacob, în vârful căreia se afla Inefabilul Dumnezeu.
Fiecărui cor angelic, (şi merită să amintim aici că în toate tradiţiile spirituale autentice sunt menţionate întotdeauna 9 ierarhii angelice) înţeleptul evreu Khunrath face să-i corespundă unul dintre versetele decalogului: este ca şi când îngerul conducător al fiecărui ordin ar deschide gura pentru a rosti unul dintre preceptele divine.
Preocupările profunde ale evreilor legate de lumea îngerilor se vădesc din lucrările care apar: Khunrath vorbeşte despre corespondentele dintre ierarhiile îngerilor şi sefire, Kircher despre asocierea lor cu numele divine, iar Lenain despre cele 72 de atribute ale lui Dumnezeu, explicându-le totodată şi legându-le de cei "72 de îngeri care guvernează Universul"; el adăugă în lucrarea sa influenţele acestora, descriind misterele lor.
Astfel, el spune că aşa cum curentul vital uman conţine un număr infinit de fiinţe minuscule, tot aşa, există în Univers curenţi de lumină; şi aici trebuie căutată originea îngerilor, a forţelor personificate ale Kabalei şi a entităţilor de care se ocupă o anumită parte a tradiţiei.
"Kabala practică" este cea care se ocupa cu studiul acestor fiinţe invizibile, receptoare şi transmiţătoare ale Vieţii Universului, fiinţe cuprinse în curenţii de lumină din Cosmos. Prin cunoaşterea acestora, au rezultat, spun cabaliştii, toate datele cu caracter astrologic şi magic ce pot fi regăsite pretutindeni în scrierile evreieşti.
Jakob Bhoeme asociază Macrocosmosul cu microcosmosul fiinţei umane. Nu este singurul. În Kabala, Universul este descris asemeni Omului (şi mai ales în Zohar). Se spune, astfel, ca fiinţa cosmosului e alcătuită:
1. dintr-un corp ce constă în: astrele şi tot ceea ce se află pe ele;
2. dintr-o Viaţă: curenţi de lumină ce scaldă astrele şi conţin forţele active ale naturii: ÎNGERII
3. dintr-o Voinţă conducătoare care se transmite pretutindeni cu ajutorul fluidului invizibil, numit de cabalişti Aour, de alchimişti Aur, de ocultişti magnetism universal, cauza atracţiei astrelor sau "Iubirea stelelor"
Scopul final al evoluţiei este prezentat de scrierile evreieşti ca fiind identificarea cu sursa primordială, Dumnezeu. Pentru o mai bună lămurire, vom cita un pasaj sugestiv din lucrarea lui Adam Franck: "Printre diferitele grade de existenţă (numite şi "cele 7 tabernacole") există unul, cunoscut sub numele de Sfânta Sfintelor, în care toate sufletele se reunesc cu Sufletul Suprem şi se întregesc unele cu altele.
Acolo totul se întoarce la unitate şi la perfecţiune, totul se uneşte într-un singur gând ce se extinde asupra Universului şi îl umple în întregime; dar temeiul acestui gând – lumina care se ascunde în ea însăşi – nu poate fi nicicând cunoscută, nici înţeleasă, nu poate fi cunoscut decât gândul care emană din ea.
În această stare creatura nu mai poate fi deosebită de creator, aceeaşi lumină le luminează, aceeaşi voinţă le însufleţeşte sufletul; asemenea lui Dumnezeu, ordonă Universului şi ceea ce el ordonă, e înfăptuit în armonie."
De altfel, revenind la ţelul final propus atât de religia mozaică, cât şi de cea creştină (şi ortodoxă şi catolică), putem remarca o asemănare izbitoare cu religiile orientale, ce îşi propun atingerea eliberării spirituale de "legăturile" create de planul manifestării.
Astfel sunt hinduismul şi budismul.
În acestea din urmă, se spune că în tot ansamblul manifestării numai Adevărul Divin Ultim poate să elibereze de suferinţă sau de ignoranţă, atât fiinţă umană, cât şi îngerii din ierarhiile inferioare. Îngerii de lumină ai lui Dumnezeu, numiţi aici deva-şi, ne pot sprijini imens în această căutare a adevăratei şi eternei noastre libertăţi înnăscute. În acest sens, sacralizarea voinţei individuale, egoiste şi limitate şi integrarea ei armonioasă în Voinţa atotputernică a lui Dumnezeu, este un aspect esenţial. Această abandonare integratoare a fost, este şi va constitui totdeauna proba spirituală fundamentală, atât pentru fiinţele umane, cât şi pentru ierarhiile angelice inferioare. A trece triumfător această probă este echivalent cu a te reuni (a fuziona) într-o beatifică fericire cu Dumnezeu Însuşi.
Deva-şii au puterea (dată de Dumnezeu) de a rezolva toate problemele generate de slăbiciunea sau de ignoranţa umană. Însă, deoarece ei sunt mereu caracterizaţi de o imensă şi sfântă umilinţă, nu forţează niciodată libertatea fiinţei umane de a-şi alege singură destinul, chiar dacă, de nenumărate ori în istoria umanităţii, greşelile nerecunoscute sau alegerile greşite (fără discernământ) au înlănţuit mereu umanitatea.
Există nenumărate descrieri ale deva-şilor în tratatele orientale de yoga şi tantra, care revelează o multitudine de procedee speciale secrete, destinate contactării acestor făpturi de lumină şi solicitării inspiraţiei sau protecţiei lor divine.
Deva-şii sunt împărţiţi şi în cadrul tradiţiei orientale, în 3 mari categorii (amintim aici că şi tradiţia creştină există 3 triade angelice fundamentale), numite: Rupa Deva – îngeri cu formă (corespunzând triadei inferioare: îngeri, arhangheli, întâietori); Rupa Arupa Deva – îngeri cu şi fără formă (corespunzând triadei intermediare: stăpâniri, virtuţi, domnii); Arupa Deva – îngeri fără formă (corespunzând triadei superioare: tronuri, heruvimi, serafimi). În alte tratate, aceste 3 categorii mai sunt numite Kama Deva (îngeri din dimensiunea subtilă eterică şi astrală), Rupa Deva (din dimensiunea astrală şi mentală) şi respectiv Arupa Deva (din dimensiunea cauzală)
Tradiţia orientală desemnează prin termenul "Devanchan" un paradis astral, populat de aceste entităţi sublime şi e asemănător cu Paradisul ceresc la care fac referire creştinii.
În plus, şi aici sunt indicate tot 9 ierarhii angelice.
Aceste ierarhii, arată scrierile străvechi, sunt create gradat, în procesul emanaţiei universale. Se realizează apoi o clasificare minuţioasă a ordinelor Ierarhiilor îngereşti.
Este important de ştiut că ierarhia "Numerelor" e constituită din aşa numiţii "îngeri veghetori" şi e în strânsă legătură cu Ierarhiile Îngerilor Păzitori.
O categorie foarte cunoscută în Orient, sunt "gandharva-şii", "cântăreţi celeşti". Asemănători cu ei sunt "kinnara-şii", care umplu cu armonii sonore extatice paradisurile astrale.
Reşedinţa tainică a Deva-şilor e numită Deva Loka (Tărâmul zeilor sau al îngerilor).
Sursa:angelinspir.ro
O altă scriere sfântă, de această dată a Islamului, Coranul, vorbeşte des despre îngeri. De altfel, întreaga învăţătura cuprinsă în el a fost revelată profetului Mahomed, după o lungă perioadă de asceză şi privegheri, chiar de către arhanghelul Gabriel. Întâia oară când acesta i s-a arătat, i-a vorbit despre Dumnezeu ca unic adăpost, plin de compasiune, care a creat totul şi menţine totul, care ştie totul, care ascultă şi împlineşte rugile celor care-şi întorc faţa cu credinţa către El:
"Coranul l-a trimis arhanghelul Gabriel de la Domnul Dumnezeul tău întru adevăr, ca să întărească pe cei care cred" (16.104)
"El (Dumnezeu) trimite îngerii cu duhul după porunca Sa asupra cui voieşte din servitorii săi, zicând: "Vestiţi că nu este Dumnezeu afară de Mine!"" (16. 34)
"Puterea nopţii este mai bună decât o mie de luni. Se coboară în ea îngerii după voia Domnului lor pentru toată porunca.
Ea este pace până la răsăritul zorilor." (XCVII)
Sau: "Şi îngerii se roagă pentru noi, ca să vă scoată la lumină." (LXX)
Referiri se fac, de asemeni, la îngerii păzitori pe care fiecare fiinţă îi primeşte la naştere:
"Fiecare are îngeri, care se schimbă înaintea sa şi înapoia sa şi care îl păzesc după porunca lui Dumnezeu.
Dumnezeu nu se schimbă faţa de un popor, până ce nu schimbă ei ceva întru sufletele lor." (13.12,13)
Ne este acum foarte clară ideea că atunci când omul evoluează pe calea sa spre desăvârşire, Dumnezeu se manifestă altfel faţă de el, iar îngerii păzitori se înmulţesc sau chiar sunt înlocuiţi cu alţii, mai potriviţi creşterii sale spirituale, îngeri mai înalţi, care-l îndruma şi mai profund în misterele Împărăţiei Cereşti.
"Dumnezeu este Domnul treptelor, pe care suie îngerii la El, într-o zi a cărei măsură este de 50000 de ani." (LXX)
Îngerii sunt cei care coboară printre noi spre a ne lumina sufletele, dar tot ei sunt cei care urcă la Dumnezeu ducând înştiinţare despre dorinţele adânci din inimile noastre. Ca şi noi, oamenii, şi fiinţele cereşti învaţă clipă de clipă, modelându-se spre o apropiere tot mai mare de lumină supremă:
"Pe El (Dumnezeu) îl preamăreşte cu lauda tunetul şi îngerii se închina în faţa Lui" (13.14)
Se mai vorbeşte în Coran de Îngerii naşterii, cei care priveghează aducerea pe lume a oricărei fiinţe, ţesându-i destinul; dar şi de Îngerii morţii, cei care întâmpină pe pragul lumii de dincolo fiecare suflet: "Către cei buni spun îngerii, când îi lasă să moară:" Pace vouă, intraţi în grădina [raiului] pentru faptele voastre!"" (16.34)
Se insistă în multe locuri în Coran asupra căderii unei părţi a îngerilor, în special a celui mai mare dintre ei. Acesta e prezentat drept cel care tentează, care aduce încercările în viaţa fiecăruia. E piatra unghiulară care îţi va spune încotro să o iei, după răspunsul pe care i l-ai dat: la dreapta, cu drepţii, sau la stânga, împreună cu cei asemenea lui: "Şi când ziserăm [spiritele de lumină a lui Dumnezeu] îngerilor: "Închinaţi-vă înaintea lui Adam!", se închinară ei, afară de diavol. El zise: "Să mă închin unei făpturi a pământului?! Ai văzut (Tu, Doamne) fiinţă pe care o cinsteşti mai mult decât pe mine?! De vei aştepta până în ziua învierii, vei vedea că o să stăpânesc urmaşii lui, afară de puţini."
Dumnezeu zise: "Ieşi! Şi cine te va urma din ei, iadul să-i fie răsplata – răsplată bogată! Vei tulbura pe cei cu care vorbeşti din ei, cu vocea ta şi vei întărâta cu războaie, cu lupte, vei sădi în ei patimă pentru averi şi dorinţe de putere, le vei face făgăduinţe.
Însă ce le făgăduieşti este deşertăciune. Este înşelăciune. Peste servii Mei n-ai putere şi le ajung îngerii Mei ca scut!"" (17.63- 67)
Îngerii sunt consideraţi fără păcat şi sunt arătaţi în Coran ca neavând trebuinţe trupeşti. Între ei sunt 4 arhangheli: Gjibrail (Gabriel), numit şi "duhul sfânt", cel care a revelat Coranul, în fragmente; Mihail, îngerul păzitor al evreilor; Israfal (Rafael), care va suna din trâmbiţă la judecata de apoi; şi Asrael sau îngerul morţii. Cel care păzeşte poarta raiului este îngerul Ridvan.
Să vedem acum ce ne spune tradiţia aramaică. Îngerii, în Kabala, nu sunt fiinţe având o esenţă specială şi imuabilă: totul trăieşte, se mişcă şi se transformă în Universul viu! Aplicând ierarhiilor cereşti frumoasa comparaţie prin care Zoharul încearcă să exprime natura Sefiroţilor (Cartea splendorilor, Zoharul, compară cele 10 sefire, baza a întregii manifestări, cu tot atâtea vase transparente de culori diferite prin care străluceşte sub 10 aspecte distincte focul central al Unităţii), am putea spune că ordinele îngereşti seamănă cu nişte învelişuri transparente şi divers colorate, în care vin să strălucească pe rând, cu o lumină din ce în ce mai splendidă şi mai pură, spiritele care, eliberate definitiv din învelişul formelor temporale, urcă supremele trepte ale scării lui Iacob, în vârful căreia se afla Inefabilul Dumnezeu.
Fiecărui cor angelic, (şi merită să amintim aici că în toate tradiţiile spirituale autentice sunt menţionate întotdeauna 9 ierarhii angelice) înţeleptul evreu Khunrath face să-i corespundă unul dintre versetele decalogului: este ca şi când îngerul conducător al fiecărui ordin ar deschide gura pentru a rosti unul dintre preceptele divine.
Preocupările profunde ale evreilor legate de lumea îngerilor se vădesc din lucrările care apar: Khunrath vorbeşte despre corespondentele dintre ierarhiile îngerilor şi sefire, Kircher despre asocierea lor cu numele divine, iar Lenain despre cele 72 de atribute ale lui Dumnezeu, explicându-le totodată şi legându-le de cei "72 de îngeri care guvernează Universul"; el adăugă în lucrarea sa influenţele acestora, descriind misterele lor.
Astfel, el spune că aşa cum curentul vital uman conţine un număr infinit de fiinţe minuscule, tot aşa, există în Univers curenţi de lumină; şi aici trebuie căutată originea îngerilor, a forţelor personificate ale Kabalei şi a entităţilor de care se ocupă o anumită parte a tradiţiei.
"Kabala practică" este cea care se ocupa cu studiul acestor fiinţe invizibile, receptoare şi transmiţătoare ale Vieţii Universului, fiinţe cuprinse în curenţii de lumină din Cosmos. Prin cunoaşterea acestora, au rezultat, spun cabaliştii, toate datele cu caracter astrologic şi magic ce pot fi regăsite pretutindeni în scrierile evreieşti.
Jakob Bhoeme asociază Macrocosmosul cu microcosmosul fiinţei umane. Nu este singurul. În Kabala, Universul este descris asemeni Omului (şi mai ales în Zohar). Se spune, astfel, ca fiinţa cosmosului e alcătuită:
1. dintr-un corp ce constă în: astrele şi tot ceea ce se află pe ele;
2. dintr-o Viaţă: curenţi de lumină ce scaldă astrele şi conţin forţele active ale naturii: ÎNGERII
3. dintr-o Voinţă conducătoare care se transmite pretutindeni cu ajutorul fluidului invizibil, numit de cabalişti Aour, de alchimişti Aur, de ocultişti magnetism universal, cauza atracţiei astrelor sau "Iubirea stelelor"
Scopul final al evoluţiei este prezentat de scrierile evreieşti ca fiind identificarea cu sursa primordială, Dumnezeu. Pentru o mai bună lămurire, vom cita un pasaj sugestiv din lucrarea lui Adam Franck: "Printre diferitele grade de existenţă (numite şi "cele 7 tabernacole") există unul, cunoscut sub numele de Sfânta Sfintelor, în care toate sufletele se reunesc cu Sufletul Suprem şi se întregesc unele cu altele.
Acolo totul se întoarce la unitate şi la perfecţiune, totul se uneşte într-un singur gând ce se extinde asupra Universului şi îl umple în întregime; dar temeiul acestui gând – lumina care se ascunde în ea însăşi – nu poate fi nicicând cunoscută, nici înţeleasă, nu poate fi cunoscut decât gândul care emană din ea.
În această stare creatura nu mai poate fi deosebită de creator, aceeaşi lumină le luminează, aceeaşi voinţă le însufleţeşte sufletul; asemenea lui Dumnezeu, ordonă Universului şi ceea ce el ordonă, e înfăptuit în armonie."
De altfel, revenind la ţelul final propus atât de religia mozaică, cât şi de cea creştină (şi ortodoxă şi catolică), putem remarca o asemănare izbitoare cu religiile orientale, ce îşi propun atingerea eliberării spirituale de "legăturile" create de planul manifestării.
Astfel sunt hinduismul şi budismul.
În acestea din urmă, se spune că în tot ansamblul manifestării numai Adevărul Divin Ultim poate să elibereze de suferinţă sau de ignoranţă, atât fiinţă umană, cât şi îngerii din ierarhiile inferioare. Îngerii de lumină ai lui Dumnezeu, numiţi aici deva-şi, ne pot sprijini imens în această căutare a adevăratei şi eternei noastre libertăţi înnăscute. În acest sens, sacralizarea voinţei individuale, egoiste şi limitate şi integrarea ei armonioasă în Voinţa atotputernică a lui Dumnezeu, este un aspect esenţial. Această abandonare integratoare a fost, este şi va constitui totdeauna proba spirituală fundamentală, atât pentru fiinţele umane, cât şi pentru ierarhiile angelice inferioare. A trece triumfător această probă este echivalent cu a te reuni (a fuziona) într-o beatifică fericire cu Dumnezeu Însuşi.
Deva-şii au puterea (dată de Dumnezeu) de a rezolva toate problemele generate de slăbiciunea sau de ignoranţa umană. Însă, deoarece ei sunt mereu caracterizaţi de o imensă şi sfântă umilinţă, nu forţează niciodată libertatea fiinţei umane de a-şi alege singură destinul, chiar dacă, de nenumărate ori în istoria umanităţii, greşelile nerecunoscute sau alegerile greşite (fără discernământ) au înlănţuit mereu umanitatea.
Există nenumărate descrieri ale deva-şilor în tratatele orientale de yoga şi tantra, care revelează o multitudine de procedee speciale secrete, destinate contactării acestor făpturi de lumină şi solicitării inspiraţiei sau protecţiei lor divine.
Deva-şii sunt împărţiţi şi în cadrul tradiţiei orientale, în 3 mari categorii (amintim aici că şi tradiţia creştină există 3 triade angelice fundamentale), numite: Rupa Deva – îngeri cu formă (corespunzând triadei inferioare: îngeri, arhangheli, întâietori); Rupa Arupa Deva – îngeri cu şi fără formă (corespunzând triadei intermediare: stăpâniri, virtuţi, domnii); Arupa Deva – îngeri fără formă (corespunzând triadei superioare: tronuri, heruvimi, serafimi). În alte tratate, aceste 3 categorii mai sunt numite Kama Deva (îngeri din dimensiunea subtilă eterică şi astrală), Rupa Deva (din dimensiunea astrală şi mentală) şi respectiv Arupa Deva (din dimensiunea cauzală)
Tradiţia orientală desemnează prin termenul "Devanchan" un paradis astral, populat de aceste entităţi sublime şi e asemănător cu Paradisul ceresc la care fac referire creştinii.
În plus, şi aici sunt indicate tot 9 ierarhii angelice.
Aceste ierarhii, arată scrierile străvechi, sunt create gradat, în procesul emanaţiei universale. Se realizează apoi o clasificare minuţioasă a ordinelor Ierarhiilor îngereşti.
Este important de ştiut că ierarhia "Numerelor" e constituită din aşa numiţii "îngeri veghetori" şi e în strânsă legătură cu Ierarhiile Îngerilor Păzitori.
O categorie foarte cunoscută în Orient, sunt "gandharva-şii", "cântăreţi celeşti". Asemănători cu ei sunt "kinnara-şii", care umplu cu armonii sonore extatice paradisurile astrale.
Reşedinţa tainică a Deva-şilor e numită Deva Loka (Tărâmul zeilor sau al îngerilor).
Sursa:angelinspir.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu