duminică, 19 decembrie 2021

Descantec de dragoste * Vraji si descantece la romani



DESCANTEC DE DRAGOSTE
*Vraji si descantece la romani
Foto:Wikimedia Commons

Tu laurule, Balaurule,
Cum te beau toti baetii de friguri
Tote fetele,
Tote nevestele,
Si mi-i tontesti,
Si mi-i cantesti
Asa sa-mi tontesti
Si sa-mi cantesti (pe cutare) ;
Si cum plesnesti
Si te vestejesti
Si cum arzi in vetre,
Asa sa’mi arzi in pietre
Inima lui (cutare)
Rasai – sore fratioare
Cu noua-zeci si noua de razisoare,
Cu trei raze fa-mi cununa,
Sa-mi stralucescl ca luna.

Sa resai, sa nu rasai
Din deal si pana’n plai,
Sa’mi pun cununa ‘n cap,
Sa se uite toata lumea cu drag ;
Toti popii,
Toti protopopii,
Toti diaconii,
Toti caimacanii,
Tote fetele,
Tote nevestele,
Tote preotesele,
Tote protopopesele,
Toti mirii,
Toti emirii;
Sa te pui, sore, in pept,
Iar tu, luna in spate.
Cei doi luceferi
Sa-i pui in umeri
Sa se uite tote lumea cu drag.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu